onsdag 2. april 2014

Kong Eddy...

Måtte ta meg en liten tur ut og prøve etter Lyren i dag også. Men var litt skeptisk siden det var på fjærende sjø, og sist så ble det markert dårligere når det begynte å fjære.

Jeg fisket med samme utstyr som sist, Søvik Torsken grønn 300 g, to av mine "svenske" oppheng og en Eddy, men hadde byttet ut den gule Eddyen med en med grønnskjær i.

Med en gang jeg kom ned var det fast fisk og dette virket meget bra. Opp kom det to pene Lyrer, en på Eddyen og en på pilken. Rett ned igjen og nok en gang var det fast fisk, denne gangen på Eddyen. Samme skjer en gang til, rett ned og fast fisk. Også denne gangen var det Eddyen den tok på. Da tenkte jeg at dette blir rene kong Eddy som Jokke ville sagt det. Det går noen minutter og nok en gang kommer en pen lyr opp, denne gangen på Søvik Torsken. Etter dette blir det stille, fryktelig still. Ser masse fisk på ekkoloddet, og får masse små sei, men ingen Lyr. Jeg drar rett nok på noen store fisker, men ingen vil opp. Det er tydelig at det er fisk der nede, men den er ikke helt på hugget lenger. Men jeg gir ikke opp og til slutt kommer det opp noen Lyrer til. Det blir fire til, en på Søvik Torsken og tre på de "svenske" gummiopphengene. Det blir ikke flere på Kong Eddy men dagens to største to på Eddy'en og da må vi være fornøyd. Så totalt ble det tre stk på pilken, tre på Eddy'en og tre på de "svenske" (men jeg hadde to av disse, og dermed kan vi vel si at Eddyen fungerte best av opphengene i dag)

Disse nye Eddy'ene fungerer glimrende som oppheng, de henger seg av og til opp i halen, men det må vi tåle, det fisker tydligvis veldig bra, og går veldig fint i vannet.

Vi avslutter dagens rapport men noen bilder.

Eddy'en satt godt.


Søvik Torsken Grønn fungerte bra etter Lyren i dag også.


Var en stille og fin dag på sjøen i dag også :)

Eddy'en som ble brukt i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar