søndag 27. april 2014

Fantastisk fin dag på sjøen.

Dagen i dag var tiltenkt litt diverse fiske. Hadde blant annet i tanken og prøve litt etter Kveita. Nå er det sånn at fiske kan være en tålmodighetssport. Men da vil jeg si at målrettet Kveitefiske på Vestlandet er ekstremsport i så måte. Når jeg begynte var det bitte litt drift, men etter hvert ble det helt stille og da er det ikke så mye vits å prøve.
Så etter et par timers fiske gikk jeg over til å prøve litt etter Torsk/Lyr. Satte på Søvik Torsken Grønn 300g og et par oppheng. Det gikk ikke lenge før 2 fine Torsker hadde komt om bord, begge to var fin størrelse, den største tett oppunder 6 kg. Begge tok på Søvik Torsken. Det ble også en grei Lyr.


 
Etter dette tenkte jeg å ta opp tråden fra i går, måtte prøve litt på dypet igjen. Fikk to ok Brosmer og en pen Lange som drog vekten opp mot 8kg. Den var stappfull i rogn.
 
Langa er komt opp til overflaten.

Hanne viser stolt dagens tyngste fisk, men det var ikke lenge ho klarte å holde den.

Satt to svære slike krabater på Langa, er nok av de på dypet vil jeg tro.


Slik var fiskebommen etter kampen med Langa....
 
 
Det ble ikke den helt store fangsten i dag, men det var et nydelig vær, og det lever vi lenge på. Avslutter dagen lille rapport med litt flere bilder :)
 
En god venn og ha med seg på sjøen :)

Var stille ved Erteskjæret i dag.







Denne krabaten var i kjeften på den ene Torsken.






 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar