lørdag 5. april 2014

Ikke akkurat Lofotfiske...

Selv om det var litt grått vær i dag, surt og kaldt var det også, så måtte jeg ta meg en tur på sjøen i dag også. Værmeldingene for de neste dagene er ikke akkurat strålende for oss som liker lite vind, så vi måtte utnytte siste mulighet på noen dager.



 
Når jeg kom ut på feltet var det mye mer sjø enn jeg hadde håpet på, det var også veldig vanskelige forhold med mye drift. Det var ikke mulig å fiske med favoritt vekten på pilken, 300g, i dag måtte jeg ty til 400g. Fisket med Søvik Torsken grønn, mine såkalte "svenske oppheng" og en Eddy.
Etter litt prøving og feiling så ble det til slutt en Lyr, ikke noe monster, men helt grei størrelse. Den tok på "svenske opphenget" mitt. Etter det ble det stille lenge. Da bestemte jeg meg for å flytte meg til Breiflua.
Hadde ikke fisket i mer enn noen minutter der før det var fast fisk, og størrelsen var ikke Lofotstørrelse, men ok var det.
Opp kom det en Torsk på 6 kg. Den hadde tatt på pilken. Etter det ble det en Lyr til som tok på samme oppheng som sist. Da var det blitt så surt og kaldt og høye bølger at det bare var å komme seg inn til land.
Så det var med andre ord ikke noe Lofotfangster i dag.
Avslutter med noen bilder fra turen.
 
Dagens største Lyr.
 
 
Dagens største Torsk, fikk et par til men de var så små at de fikk leve videre.

Søvik Torsken leverer som vanlig.

Allerede i kjeften på torsken kunne vi se litt av hva den hadde spist, et par små pyntekrabber.

Og her er mage innholdet, masse små pyntekrabber.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar