søndag 2. april 2017

Lyre bonanza.

Onsdag 29.mars.
Etter lang tid uten å komme seg ut på havet pga vind så ble det en tur på onsdag. Fisken var ikke helt på hugget, men etter noen timers fiskings så var det nå kommet en del Torsk og Lyr i båten. Både Torsken og Lyren drog vekten over 6 kg. Torsken tok nede ved bunnen, mens Lyren tok midt i sjøen.






Søndag 2.april
Skodda var forholdsvis tett når jeg la ut i dag, jeg var usikker på om jeg skulle klare å komme meg ut på tiltenkt fiskeplass pga vind, men overraskende nok så var det ingen problem med å komme seg ut.
Det tok ikke lang tid før det var fisk på, det hylte og skrek noen sekunder i snella, som vanlig roet det seg etter 30-40 sekunder. Opp kom en fin Lyr på 6,1 kg. Det ble kjapt ett par til, før det roet seg litt. Det ble stille igjen, før det ble ett par nye fisker. Det gikk med andre ord i litt rykk og napp, men en skal ikke klage, på 2,5 timer ble det totalt 18 Lyrer. 12 av dem var mellom 5 og 7 kg, og de fleste andre var ikke så langt bak 5 kg grensen.
Dette er fantastisk flott Lyr som er gyteklar. Den er smellfeit som en liten gris. Fantastisk fin fisk!
Etter en liten time lettet skodda helt opp også, og solen kom frem. Det ble med andre ord en nydelig dag på sjøen.
I dag fisket jeg kun med Prey Light Jigger stangen min, det er bare super gøy å fiske Lyr med den :) Alle fiskene bortsett fra en stod midt i sjøen.

























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar